
Календарне планування на ІІ семестр 4 клас
Додайте текст тут...Українська мова ІІ семестр
ІІ семестр
62
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст. (впр. 233 - 236).
63
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками. Складання тексту-розповіді за поданим початком
(впр. 237 - 244).
64
Доповнення речень і текстів прикметниками. Складання тексту-розповіді на тему «За що я дякую батькам»
(впр. 245 - 248)
65
Урок розвитку зв'язного мовлення. Життя в зимовому лісі.
Докладний переказ тексту
Числівник
66
Числівник як частина мови. Правильна вимова числівників. (впр.254 - 257).
67
Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників. (впр. 258 - 261). Восьме лютого.
68
Відмінкові форми окремих числівників. Утворення словосполучень із числівниками (впр. 262 - 265).
69
Словесні формули на означення часу протягом доби. Складання тексту-розповіді за малюнком і поданими словосполученнями (впр.266 - 269).
70
Контрольна робота: списування.
Займенник
71
Аналіз контрольної роботи. Займенник як частина мови. Роль у тексті. (впр. 270 - 273).
72
Урок розвитку зв'язного мовлення. Чому я люблю свою батьківщину?Твір-міркування
73
Особові займенники. Вживання особливих займенників у текстах. Складання словосполучень (впр. 275 - 279).
74
Відмінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини. (впр. 280 - 284).
75
Відмінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини. Робота з прислів'ями (впр. 285 - 288).
76
Уживання займенників із прийменниками. (впр. 289 - 296).
77
Контрольна робота: диктант
78
Урок розвитку зв'язного мовлення. Дві груші і одна.Стислий переказ тексту
79
Перевірка мовних знань і вмін. «Числівник і займенник»
Дієслово
80
Аналіз контрольної роботи. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого. Роль дієслів у реченнях (впр. 302 - 305).
81
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. Спостереження за дієсловами груп з різними лексичними значеннями (руху, праці, спілкування тощо).
82
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Складання тексту-опису на тему «Хмара» за опорними словами (впр. 306 - 309).
83
Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів.
84
Дієслова, що виражають незавершену та завершену дію. Утворення словосполучень дієслів з іменниками (впр. 310 - 313).
85
Урок розвитку зв'язного мовлення Правда буває гірша за неправду.Творчий переказ тексту
86
Складання тексту-опису на тему «Океан» за опорними словами (впр. 319 - 322).
87
Неозначена форма дієслова. Робота з фразеологізмами (впр. 323 - 326).
88
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числами. (впр. 327 - 331).
89
Минулий час. (впр. 332 - 335).
90
Теперішній час. Побудова порад. (впр. 336 - 339).
91
Майбутній час. Робота з прислів'ями (впр 341 - 348).
92
Урок розвитку зв'язного мовлення. В гостях у весни.Вибірковий переказ тексту
93
Контрольна робота: диктант
94
Аналіз контрольної роботи. Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу. (впр. 349 - 352).
95
Перевірка написання е,є, и, ї в особових закінченнях дієслів. Робота з прислів'ями (впр. 353 - 360).
96
Дієслова на -ся. Вимова і правопис дієслів на -ся. Складання словосполучень (впр. 370 - 373).
97
Перевірка мовних знань і вмінь «Дієслово»
Прислівник
98
Аналіз перевірної роботи. Прислівник як частина мови. Робота з прислів'ями (впр. 378 - 381).
99
Урок розвитку зв'язного мовлення. Моя улюблена телепередача. Твір з обґрунтуванням власної думки
100
Зв'язок прислівників із дієсловами. Складання речень. (впр. 383 - 390).
101
Прислівники, близькі й протилежні за значенням. Роль прислівників-синонімів і прислівників-антонімів у мовленні (впр. 391 - 394).
102
Поширення речень прислівниками. (впр. 395 - 398).
103
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. (впр. 399 - 402).
104
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Складання речень із прислівниками (впр. 404 - 407).
105
Складання інструкції «Як спілкуватися по телефону».
106
Вибір прислівників (із поданих), що відповідають меті й типу висловлювання. (впр. 408 - 411).
107
Урок розвитку зв'язного мовлення. Моя заповітна мрія.
Твір з обґрунтуванням своєї думки
Повторення вивченого
108
Що ми знаємо про текст, речення, слово (впр. 412 - 413). Будова текстів різних типів (опис, розповідь, есе).
109
Контрольна робота: ДПА
110
Аналіз контрольної роботи.Що ми знаємо про іменник і прикметник. Утворення словосполучень (впр. 414 - 415).
111
Що ми знаємо про займенник і числівник. (впр. 416 - 417).
112
Що ми знаємо про дієслово та прислівник (впр. 418 - 419).
113
Урок розвитку зв'язного мовлення. Біла пір'їна.Докладний переказ тексту
Літературне читання
ІІ семестр
Підручник Літературне читання.
О. Я. Савченко
47
ВИДАТНІ УКРАЇНСЬКІ ПИСЬМЕННИКИ
Тарас Шевченко Про себе
81
48
Тарас Шевченко Вітер віє-повіває... Вітер з гаєм розмовляє...
Реве та стогне Дніпр широкий...(напам'ять)
84, 85
49
Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі
86
50
Роман Завадович. Поет-Каменяр (Скорочено)
89
51
Іван Франко. Дивувалась зима... Дрімають села...
Лисичка-кума (напам'ять)
91
52
Іван Франко Лисичка-кума (продовження)
92
53
Урок позакласного читання Олеся Мамчич. А на нас упав ананас
54
Микола Олійник. Леся (Уривок із повісті)
98
55
Леся Українка. Конвалія (Уривок) Давня весна
101
56
Леся Українка. Біда навчить. Уривок напам'ять
103
57
Леся Українка. Біда навчить.
58
Іван Драч. Етюд про хліб
Ірина Жиленко. Жар - птиця, Підкова,Гном у буфеті.
110-112
59
Урок позакласного читання Поезія - душі перлина. Iван Андрусяк Чакалка
60
Любов Забашта. Сказав мудрець. Анатолій Костецький. Мрія
113-114
61
Олеся Мамчич. А на нас упав ананас
Ганна Черінь. Осіння вистава
62
Олеся Мамчич. З книги «А на нас упав ананас»
63
Іван Малкович. Із янголом на плечі.
Оксана Сенатович. Веселий сніг.
64
Вчиться вересень читати. Василь Скуратівський. Благослови , мити, весну зустрічати(напам'ять)
65
Урок позакласного читанняВИРОСТЕШ ТИ, СИНУ..." Василь Симоненко
66
РОЗПОВІДІ ПРО НАС САМИХ
Леонід Глібов. Зозуля й Півень
119
67
Євген Гребінка. Байки.
68
Павло Глазовий. Гуморески
69
Неля Шейко-Медведєва. Лисиця, що впала з неба (П'єса-казка 1дія)
124
70
Неля Шейко-Медведєва. Лисиця, що впала з неба (П'єса-казка 2 дія)
129
71
Іван Андрусяк. Як подружитися з Чакалкою
134
72
Урок позакласного читання Микола Носов. Пригоди Незнайка та його друзів
73
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ
ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ
Ліна Костенко. Затишно дітям в пазусі казок...
135
74
Редьярд Кіплінг. Мауглі
75
Редьярд Кіплінг. Мауглі
76
Алан Мілн. Дідусь Джо
77
Алан Мілн. Дідусь Джо
78
Льюїс Керолл . Аліса в країні чудес
79
Льюїс Керолл . Аліса в країні чудес
80
Урок позакласного читання Марія Парр. Вафельне
серце
81
Пауль Маар.Машина для здійснення бажань, або
Суботик повертається в суботу
82
Пауль Маар.Машина для здійснення бажань, або
Суботик повертається в суботу
83
Контрольна робота: Робота з літературним твором (письмово)
84
СВІТ ДИТИНСТВА В ЛІТЕРАТУРІ
Любов Забашта. Сказав мудрець. Анатолій Костецький.
Мрія Спішу додому
156-158
85
Василь Сухомлинський. Не загубив, а знайшов
159
86
Всеволод Нестайко. Шура і Шурко
87
Урок позакласного читання Казки
звідусюди. Роальд Дал.«Чарлі і шоколадна фабрика»
88
Всеволод Нестайко. Шура і Шурко
89
Саша Кочубей Сім нескладух. Говорухи.
90
Саша Кочубей
91
Марія Чумарна. Казка про друга
166
92
Марія Чумарна.
93
Контрольна робота: навичка читання мовчки
(письмово)
94
Урок позакласного читання. Школа добрих вчинків. Галина Ткачук. Вікно до собаки
95
Б. Грінченко. Ксеня
96
Б. Грінченко. Ксеня
97
Остап Вишня. Веселі артисти
98
Остап Вишня. Веселі артисти
99
Олесь Гончар. Романові яблука.
100
Олесь Гончар. Романові яблука.
101
Олесь Донченко. Лісовою стежкою
102
Олесь Донченко. Лісовою стежкою
103
Урок позакласного читання Пригоду за пригодою
читаймо з насолодою. Ірен Роздобудько. Арсен.
104
Анатолій Григорук. З курми лягай, з півнями вставай.
105
Василь Сухомлинський. Співуча пір'їнка
174
106
Контрольна робота. Аудіювання
107
Іван Сенченко. Чимчикують наші хлопці. Контрольна робота: навичка читання вголос (усно)
108
Слабошпицький. Чудасія на балконі
109
Василь Чухліб. Деснячки
110
Урок позакласного читання Сашко Дерманський. Мрія. Малюки
111
Леся Воронина. Пригоди голубого папуги
112
Леся Воронина. Пригоди голубого папуги
113
Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація
114
Михайло Чабанівський. Вірний
115
Михайло Чабанівський. Вірний
116
Оксана Іваненко. Кисличка
117
Мар'яна, Тарас Прохасько. Самостійне життя
118
Антін Лотоцький.Оповідання.
119
Паола Утевська. Ліс- трудівник
120
Юлія Смаль. Небесна сотня
121
Підсумковий урок
Образотворче мистецтво, 4 клас
ІІ семестр
Тема 3. Образи природи, тварин, людей у мистецтві
16
Зображення явищ природи, глибини простору в пейзажі. Засоби створення художнього образу у пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Композиція «Невідома планета»
17
Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Композиція «Караван у пустелі»
18
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. Композиція «Морські фантазії»
19
Залежність колірної гами від кольору неба. Колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Композиція «Свято весняної природи»
20
Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. «Чудо- Юдо»
21
Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. Композиція «Фантастична істота»
22
Образи тварин у творах художників-анімалістів. Закріплення понять «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об'ємі) у статичному або динамічному станах. Композиція «Мій чотирилапий друг»
23
Портрет як художній образ. Засоби створення виразного казкового образу. Виконання портрету казкового героя «Портрет козака »(Котигорошок, Кирило Кожум'яка тощо), «Жіночий казковий персонаж» (Снігова королева, Білосніжка тощо)
24
Зображення людини в статичному та динамічному станах. Композиція «Веселі старти»
25
Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. Композиція «Український рушничок»
26
Особливості природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам'яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. Композиція «Наче писанка село»
27
Особливості архітектури рідного міста (села). Важливість збереження пам'яток архітектури. Композиція «Садки цвітуть»
28
Зв'язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. Композиція «Парки, сквери, бульвари»
29
Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). Композиція « Чарівні ліхтарі», « Веселий фонтан»
30
Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарське мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок. Композиція «Металеве мереживо»
31
Поняття про оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та кольором предметів. Композиція « Вітрини магазинів»
32
Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. Композиція «Україна - моя Батьківщина»
33
Колективна композиція «Вулиця рідного села»
34
Підсумок за рік
Календарне планування курсу «Основи здоров'я»
у 4 класі
ІІ семестр
Охорона здоров'я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами. Практична робота Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами
Наодинці вдома. Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому будинку тощо.
Безпека школяра. Правила поведінки під час масових шкільних заходів.
Вихід із непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи.
Безпека руху пішоходів. Сигнали регулювання дорожнього руху.
Безпека руху пішоходів. Сигнали регулювання дорожнього руху.
Види перехресть. Рух майданами.
Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). Групи дорожніх знаків (6.1-6.4, 6.8-6.15, 7.1.4).
Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). Групи дорожніх знаків (6.1-6.4, 6.8-6.15, 7.1.4).
Психічна і духовна складові здоров'я
25.
Самооцінка і поведінка людини. Упевненість і самовпевненість.
26.
Самооцінка і поведінка людини. Упевненість і самовпевненість. Практична робота Виконання проекту «Моя мета».
27.
Повага самоповага. Вибір і досягнення мети
28.
Бажання, можливості, обов'язки. Воля і здоров'я людини. Практична робота Виконання проекту з формування корисної звички.
29.
Звички і здоров'я. Формування звичок.
30.
Розвиток творчих здібностей. Заохочення однолітків до здорового способу життя.
31.
Виконання проекту: «Відомі параолімпійці»
32.
Виконання проекту: «Здоров'я всьому голова!» (розроблення плану вистави, творчого конкурсу, змагання тощо за тематикою здорового способу життя)
33.
Підсумковий урок
Календарне планування з природознавства у 4 класі
(Підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак)
ІІ семестр
Особливості природи материка Євразії
57-62
Африка.
62-65
Рослинний і тваринний світ Африки
65-70
Навчальний проект. Розмаїта Африка
Північна Америка.
71-74
Рослинний і тваринний світ Північної Америки
74-77
Південна Америка.
78-80
Рослинний і тваринний світ Південної Америки
80-85
Австралія.
85-88
Рослинний і тваринний світ Австралії
88-93
Антарктида - найхолодніший материк
94-96
Рослинний і тваринний світ Антарктиди
96-100
Навчальний проект. Подорож Антарктидою
Практична робота. Позначення на контурній карті назв материків та океанів
Контроль навчальних досягнень.
Природа України
Україна на карті світу. Карта України.
101-103
Форми земної поверхні. Рівнини і гори в Україні і в своєму краї.
103-106
Корисні копалини України.
107-109
Водойми України та їх використання і значення.
113-116
Природні та штучні водойми річки, озера, ставки, водосховища, болота, моря, джерела.
116-119
Чорне море
119-124
Азовське море.
124-127
Використання і охорона природних багатств водойм.Практична робота. Позначення на контурнїй карті столиці та міст України; основних форм земної поверхні; водойм України
Практична робота.Ознайомлення з картою світу, вивчення материків та океанів з використанням електронних ресурсів.
Контроль навчальних досягнень.
Урок - екскурсія. Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, грунтами рідного краю
Ґрунти України. Охорона ґрунтів.
128-131
Розташування природних зони в Україні. Карта природних зон України.
132-134
Мішані ліси (Полісся).
134-138
Лісостеп. Степ.
139-146
Гори Карпати
147-151
Кримські гори. Охорона природи Карпат і Кримських гір
151-160
Контроль навчальних досягнень.
Навчальний проект. Добра справа для природи
Підсумковий урок
Календарнеплануванняуроківз курсу «Я у світі» 4 клас
за підручником О.В. Тагліної, Г.Ж. Іванової
№ з/п
Темауроку
Дата
Календарне планування уроків з курсу «Я у світі» 4 клас
за підручником О.В. Тагліної, Г.Ж. Іванової
ІІ семестр
16
Засоби масової інформації мого села, району. Практична робота. Написання замітки до місцевої газети про важливі події, що відбулися в селищі
17
Соціальна (екологічна ) акція
18
Чому виникають конфлікти? Як налагодити хороші взаємини?
С.52-55
19
Чому виникають конфлікти? Як налагодити хороші взаємини? Практична робота. Складання правил ведення дискусії: (на вибір вчителя) Чи може неправда бути рятівною?
С.42-46
Я - українець
15.02
20
Україна- незалежна, демократична, правова держава
21
Національні та державні символи України. Конституція України
С. 72-75
22
Національні та державні символи України. Конституція України
С.64-71
23
Національні та державні символи України.Практична робота. Створення фотоколажу(проведення конкурсу малюнків) «Свята нашої держави»
24
Приклади правопорушень серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння
С. 90-92
25
Моделювання різних соціальних ролей (учень- вчитель-директор школи- продавець-екскурсовод-водій-міліціонер і т.д)
)
26
Навчальний проект. Визначні місця мого краю
Я - європеєць
27
Україна на карті світу. Найбільші українські спільноти в інших країнах світу
С. 107-110
28
Україна на карті світу. Найбільші українські спільноти в інших країнах світу
29
Європейський Союз - співтовариство народів Європи
30
Волонтерство як добровільна суспільно-корисна діяльність
31
Навчальний проект. Подорожуємо країнами світу
32
Практична робота. Складаємо листа до ровесника-іноземця про свою країну