Тема. Спостереження за формами прикметників найвищого степеня порівняння (без термінів)

Мета: практично ознайомити учнів із ступенями порівняння прикметників; провести спостереження за формами прикметників найвищого ступеня (без уживання термінів);вчити використовувати ступені прикметників у мовленні; збагачувати словниковий запас; формувати мовленнєві навички; виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

1. Організація класу

Дзвінко пролунав дзвінок
Починаємо урок.

Перевірка готовності робочих місць.

  • Перш ніж починати працювати перевірте чи у вас правильно підготовлене до уроку робоче місце. Всі готові!
  • Так. Дуже добре. То ж розпочинаємо.

Аутотренінг

Усміхніться - і до вас прийде радісний настрій. Хочу щоб ви були впевнені в собі й задоволені собою. А людина тільки тоді може бути задоволена, коли досягає певних успіхів, долаючи перешкоди.

Щоб налаштувати себе на активну роботу, проведемо аутотренінг. Прошу повторювати за мною:

  • Я - учень
  • Я - особистість творча
  • Я - думаю, аналізую
  • Я - не боюсь висловлювати свої думки
  • Помилившись, міркую далі. На помилках вчаться.
  • Шукаю істину.
  • Я хочу багато знати та вміти.

ІІ. Постановка учнями особистих навчальних завдань

  • Так чому ми будемо вчитися на уроці? Продовжіть думку.
  • На уроці я буду вчитися...
  • Удосконалювати навички ...

Каліграфічна хвилинка.

Зошит свій я відкриваю

Та під нахилом кладу.

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу вмить візьмусь.

1. Скласти і записати слово.

Ма ка нь ле.

2. З слів скласти речення.

Праця, краща, маленька, безділля, велике, за.

3. Підкреслити антоніми.

4.Звуковий аналіз слів: безділля та маленька.

Повторення граматичних категорій прикметника

1. Інтерактивна вправа « Бліц - опитування по ланцюжку».

  • Що називається прикметником?
  • Яким членом речення є прикметником?
  • З якою частиною мови пов'язаний?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми розширимо уявлення про прикметник, дізнаємось, як можуть бути пов'язані значення прикметника i його будова.

Інтерактивна вправа « Очікування».

--Чого кожен з вас очікує від уроку?

( На слайді випливають слова:)

  • Я очікую, що ....
  • На уроці мене чекає ....
  • На цьому уроці я вивчу ....
  • Цей урок навчить мене ....

Діти записують свої очікування на листочках.

--Я теж хочу висловити свої очікування:

  • Ви будете активно працювати;
  • Доведете, що знаєте багато по темі;
  • Умієте точно, гарно висловлювати свої думки;
  • Будете злагоджено працювати в парах;
  • Зумієте переконати, що знаєте і любите рідну мову.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пошуково-аналітична вправа. ( Вправа 165 с. 86)

- Прочитайте виразно вірш.

- Назвіть прикметники, які зустрілися вам у цьому вірші.

- Розгляньте, як утворився прикметник найкращий.

- Спробуйте пояснити, як утворилися прикметники найспритніші,найясніші.

Спритний - спритніший - найспритніший.

Ясний - ясніший - найясніший.

- Які зміни у будові вплинули на значення прикметників?

2. Гра «Поспішай - запам'ятай » (с. 86)

Мовчазне читання слів учнями

- Хто бажає правильно прочитати слова в рамці?

- Запишіть ці слова з пам'яті.

- Для одного з прикметників другого стовпчика утворіть «ланцюжок ступенів».

Фізкультхвилинка

V. ЗАКРІПЛЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Самостійна робота (Вправа 166 , с 86)

Взаємоперевірка

2. Гра «Асоціація»Завдання: дібрати до іменника прикметники різних ступенів порівняння.

Небо - голубе, голубіше, найголубіше.

Зима - холодна, холодніша, найхолодніша.

Україна - мила., миліша, наймиліша.

- Як , на вашу думку, для чого потрібні ступені прикметників?

ВИСНОВОК:

Прикметники дають можливість краще розповісти про предмет, точніше його описати, допомагають яскравіше уявити цей предмет. Без прикметників важко, а то і неможливо описати предмети.

3. Робота в групах «Заміни прикметником»

- Завдання: заміни словосполучення прикметником.

1 група:

Небо світло - синього кольору. (Голубе).

Гаї, в яких ростуть берези. ( Березові).

Друзі, що ніколи не зрадять.( Вірні).

Мама, завжди лагідна, мила, привітна до своїх дітей. (Ніжна).

Пісні, що лунають надвечір. (Надвечірні).

2 група:

Сталь, покрита нікелем. (Нікельована).

Вартові, що пильно несуть службу. (Надійні).

Людина, що не розмовляє, не говорить. (Німа).

Гніздо пташки невеличких розмірів. (Мале).

Завдання, що не викликає труднощів. (Легке).

3 група:

Кімната великих розмірів. (Велика).

Сопілка, зроблена з калини. (Калинова).

Ноша, яку важко нести. (Важка).

Герої, які прийшли з казок.(Казкові.

Найвища оцінка.(Відмінна).

- Зачитування відповідей груп.VI. Підсумок уроку

- Які завдання ми виконували на уроці?

- Що нового ми дізналися про прикметник?

Діти зачитують свої очікування від уроку та записують ступені порівняння прикметників на листочках.

Вправа «Реклама уроку»

Складіть «рекламу» до уроку.

...... вивчайте

...... запам'ятайте;

...... мова,

...... чудово!

Можна використовувати слова з довідки:

(українську, мову, правила, добре, всі, старанно, бо, прекрасна, і, багата, наша, а, розумним, і, культурним, бути).

Українську мову старанно вивчайте

І правила добре всі запам'ятайте;

Бо прекрасна і багата наша мова,

А розумним і культурним бути чудово!

Домашнє завдання 

© 2016 Ярослав Щуп. Вокзальна площа 1, Київ, 03031
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати